SCRATCH és una aplicació informàtica que ens permet programar animacions i videojocs senzills.
Anem a aprendre a utilitzar Scratch per a fer el nostre propi videojoc a classe.
El primer que farem és familiaritzar-nos amb l'entorn:
En la part esquerra tenim totes les ferramentes que utilitzarem per a programar els objectes que anem afegint al nostre videojoc o animació.
A la part central, trobem el panell de programes de l'objecte seleccionat. Des d'ací el podrem programar per a què es comporte de la forma que nosaltres desitgem. Li podrem afegir sons, canviar la seua forma, color, etc.
A la dreta, trobem la mostra visual del nostre joc o animació i baix tots els fons i objectes que tenim al nostre programa.
LA PRIMERA ACTIVITAT consisteix en fer que el gat comence a ballar. Per tal d'aconseguir-ho, caldrà seguir els següents pasos:
- Arrossega el bloc que conté la bandera verda a la part d'escriptura del programa.
- Arrossega el bloc "mover 10 pasos" del menú "Movimiento" al àrea de Programes. Cada vegada que fas clic sobre el bloc, el gat es menejarà una distància de 10 passos. També pots canviar eixe nombre per tal que el gat es moga a una distància major o menor.
- Del menú de "Sonido", arrossega el bloc "tocar tambor". Fes clic sobre el bloc per a escoltar el so. Arrossega'l i posa-lo baix de "mover 10 pasos". Així, primer el gat es menejarà i després sonarà el tambor.
- Des del menú "Aspecto" seleccionem el bloc "cambiar el vestido a" i posarem "vestido 2".
- Còpia aquesta pila de blocs (fes clic amb el botó dret i selecciona "duplicar") i posa-la baix dels blocs anteriors. Ara, caldrà que lleves el bloc que conté la bandera verda, que canvies el nombre del segon bloc "mover" a -10 passos, de forma que el gat es mourà cap enrere i, finalment, que en el bloc de "cambiar vestido a", posem el "vestido 1".
Una vegada hages finalitzat, prova a afegir un altre personatge i utilitza les instruccions "por siempre", "repetir", "cambiar disfraz", "siguiente disfraz", "cambiar efecto", "apuntar a dirección", "mover", "deslizar" i "ir a". Prova aquestes instruccions i observa les diferències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada